bekymret
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Min mor er blevet tæsket i stride strømme da hun kom sammen med min far, vi blev da også slået men har et spørgsmål om noget. Min mor har fået så mange tæsk at hun simpelthen har fået en sygedom der hedder panik angst anfald. Efter hun har fået de tæsk har hun ondt i hovedet hver eneste dag og derfor bliver hun inten nødt til at tage kodimagnyl eller treo. Hun tager to af gangen og kommer ca. op på de 8 man max må tage men kan leveren ikke tage skade af det når hun gør det hver eneste dag for problemet er sådan at hvis hun ikke tager de treo kan hun få et anfald men hun kan også få anfald af andre episoder.

Svar:
Kære du
Godt du skriver ind, for sådan nogle ting som du og din familie har oplevet vil ofte efterlade spørgsmål og bekymringer. Jeg er rigtig ked af at høre at I har oplevet sådan nogle ting. At både du, dine søskende og din mor har skullet det igennem.
Når din mor tager mange kodimagnyl eller treo, så er det helt rigtigt, at det kan være hårdt for leveren, som skal nedbryde pillerne. Men for din mor, skal hun lære at holde anfaldene væk. Det kræver tid. Nogen gange meget tid. Derfor er det helt fint, at din mor tager de smertestillende piller, mens hun arbejder med anfaldene. Hvis hun ikke får hjælp til at håndtere sine anfald, og derfor skal tage pillerne i mange år, så synes jeg hun skal tale med en læge om det. Leveren er et stærkt organ, som kan klare meget belastning. Men hvis din mor får maveproblemer eller andre symptomer, skal hun selvfølgelig fortælle sig læge, om hendes pille forbrug.
For jer allesammen vil det være godt at få noget professionelt hjælp. Det er voldsomt at opleve at man bliver slået og ikke kan føle sig tryg i sit eget hjem. Jeres læge kan dels hjælpe med din mors smertestillende, men han/hun kan også hjælpe jer videre til psykolog eller andet hjælp I kunne have brug for.
Pas på hinanden.
Mange hilsner fra Line