Av min mave!

brevkassespørgsmål

Av min mave!

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej (: Jeg skriver til jer fordi jeg har haft nogen problemer med min mave i de sidste par dage (undskyld lidt klamme informationer, men jeg beskriver det så præcist som muligt) Det er fordi jeg har hele tiden (næsten) lidt ondt i min mave og nogengange meget, nogengange har jeg også lidt mavekramper. Jeg har det en lille smule som om at jeg hele tiden er rigtig, rigtig sulten (altså så sulten at det gør ondt, det er sådan min smerte er) Min afføring er ikke tyndmave, men heller ikke helt normal, sådan lidt en blanding, og det kommer hvergang ikke ret lang tid efter jeg har indtaget mad, dog kommer der ikke særlig meget. Jeg spiser ikke så meget, fordi det gør så ondt, og selvom det føltes som om jeg er sulten er jeg det ikke, det gør bare ondt, så derfor har jeg tabt mig ok meget de sidste par dage... Det er noget der er kommet efter jeg har været på ferie til Afrika, måske kan det have noget med det at gøre???

Svar:

Kære du.

Det er godt du skriver herind - det lyder ikke rart med de mavesmerter.

Der kan sagtens være tale om en almindelig, uskadelig "rejsemave" og det kan også være rigtigt mange andre ting, når der er tale om mavesmerter, men jeg synes du skal kontakte din læge, når du siger det er kommet efter rejsen til Afrika. Du kan være blevet smittet med noget i Afrika, som giver dig ondt i maven og kræver behandling med det samme.

Så ring til lægevagten eller din egen læge i morgen tidlig, så du kan få deres vurdering.

God bedring.

Mange hilsner Mette