av hva er det ?

brevkassespørgsmål

av hva er det ?

brevkassespørgsmål af
Anonym

Er meget øm på kliten, er rød og gør ondt, ved ikke hvad det er. Håber at i har svaret på hvad det kunne være . .! Skal lige siges: ingen feber, har ikke lavet noget så ved ikke lige pt hvor det kommmer fra? Jeg har 2 andre spørgsmål: er det ok hvis man er sort lige ved urinrøret når man ser, ved ikke om det er normalt 3 spørg: hvad sker der når man hoster små hvide runde kugler op, som lugter stærkt af salmiak, eller anden form for syger. Hvis man splatter dem ud er lugten forværret!! håber at i kan finde svarene som jeg søger.. mvh l.

Svar:

Hej L.

Hvor er det godt du spørger når noget ændre sig. Det er vigtigt man er opmærksom på sin krop og når den ændre sig.

Med hensyn til din klitoris, så skal den jo ikke gøre ondt eller være øm som du beskriver det. Der for syntes jeg du skal gå til læge og få ham/hende til at se på det. Samtidig kan han så se efter om dit urinrør ser normalt ud. Urinrøret er mørkt, men meget svært at se på sig selv, medmindre du sidder foran et spejl med spredte ben. Urinrøret udmunder i skeden som en lille stjerne. Og ikke som mange tror oppe i klitoris.

Det kan være en lokal infektion/irritation som gør den øm.

Og når du så er ved lægen, så fortæl ham om de hvide kugler. Jeg tror du vil få nogle små bakker med hjem hvor man så kan sende dem til undersøgelse for hvad det er og hvad det indeholder. Jeg kan ikke svare på det, uden at have undersøgt dig fysisk.

Med venlig hilsen

Anette