Arm og fysik
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hvis en genstand med ca 14 newton (lidt usikker med enhederne) rammer ens arm vil den så brække? Jeg vil nemlig IKKE have at den brækker! Det skal lige siges at mine arme er ret tynde.

Svar:
Hej med dig...
Dit spørgsmål er lidt svært at svare på og hører ikke helt hjemme i den her brvekasse, fordi det afhænger af hvor dan rammer og hvordan din knoglestruktur er det sted. Men risikoen for at du kan brække dele af din arm er helt sikkert til stede.
Når jeg læser dit spørgsmål, så får jeg følelsen af at det handler om, at du vil skade dig selv, men uden at din arm brækker.
Derfor synes jeg du skal logge på chatten så snart du kan, fordi hvis du går og har planer om at skade dig på den måde, så er det fordi du har det svært inden i. Og det synes jeg du skal have snakket om med en voksen. Måske er chatten en god ide, fordi du her er anonym og der sidder voksne som har meget erfaring at snakke med unge mennesker om de tanker og følelser der kan være så svære, at man får lyst til at skade sig selv.
Venlig hilsen
Erroll - Cyberhus