Ar
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Kan man gøre noget så ar bliver mindre synlige? Jeg er ikke meget fort kirurgiske indgreb jeg har prøver biooil, men det virker ikke. Jeg har hørt E vitamin-kapsle skulle hjælpe? Man skal klippe dem i stykker og smøre på huden. Hvad gør jeg?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du er generet af nogle ar. Desværre er der så vidt jeg ved ikke nogle mirakelkure mod dem. Der er dog enkelte ting man kan prøve og som nogle gange virker. Det kan f.eks være godt at sætte en forbinding stramt på et ar (hvis det er muligt der hvor aret sidder). Nogle gange kan man også have held med bruge et silikoneplaster. Begge disse metoder foregår via egen læge, der måske henviser til hudlæge. Det med E-vitamin har jeg altså ikke hørt om.
Derudover er det generelt en god idé at sørge for at et ar ikke for får meget sollys, specielt når de er friske, da dette kan irritere dem og få dem til at blive tykkere og mere rødlige.
En ting man også skal huske på er, at ar ofte er noget man selv fokuserer mere på end hvad andre gør, og det er jo noget som mange mennesker har og som mange lærer at leve med.
Håber at du trods alt kan bruge mit svar.
med venlig hilsen
Morten