Anoraksi (2)
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Heey Lise ;3 jeg har fået meget grumme nyheder tilbage fra Sygehuset, desværre :( jeg kan gå ned med stress, pga. min krop ikke kan klare så meget stress. og når jeg har et dårlig hjerte i forvejen, kan anoraksien være med til at gøre det hele endnu være... og så kommer den største og nok den mest dårlige man kan give en person ever!!!! jeg kan dø af underærnering inden sommerferien 2012 ;( jeg er blevet sat på piller, som gerne skulle hjælpe min krop med at beholde fedtet der kommer ind... men jeg er ikke så sikker på det hjælper ;( jeg har tabt mig ca. 1 kilo siden jeg sidst skrev, og min vægt vil bare falde helt vildt op til jul :( Mine knogler ville også blive svage, så lige nu er jeg virkelig nede. og jeg skal starte i skole om en uge!!!!! ;( jeg har dog fået en kontaktperson jeg kan snakke med. Mange knus og Kyz jeres alles Sweetheart, som stadig holder hovedet højt, og stadig ser fabz ud i et par stiletter! <3 PS: Jeg vil dø med et par stiletter på fødderne og i kisten, hvis det går så galt, som vi alle håber det ikke gør!! hold modet højt, og lev mens i kan! <3<3 Love til jer alle <3<3

Svar:
Hej igen,
Jeg er virkelig ked af at høre at sygehuset havde noget så dårligt nyt til dig. Men jeg er tilgengæld glad for at høre at du fik opsøgt hjælpen og jeg håber det kan bryde den onde cirkel, hvor du hele tiden taber dig i vægt.
Det er rigtig vigtigt at du nu selv sætter alt ind på at få det bedre. Du skal ikke give op og forvente at tabe dig endnu mere inden jul. Du skal hoppe op på stiletterne, tage godt fat i dit eget liv og sørge for at du ikke får stress eller et dårligt hjerte eller svage knogler. Du skal kæmpe for at få det bedre.
En stor del af behandlingen af underernærede er samtaleterapi hos en psykolog. Det synes jeg du skal snakke med din kontaktperson om. For det er jo ikke nok at konstatere at din krop lider under din lave vægt. Du skal jo også have hjertet og hovedet med i det. Kun på den måde kan du få det bedre. Så jeg vil kraftigt opfordre dig til at få opstartet et behandlings forløb, hvor du både skal snakke med psykologer, diætister og læger. Det er jeg sikker på at din kontakt person eller din egen læge kan hjælpe dig med.
Mange gange held og lykke.
Line