akut.
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hvad sker der med ens krop hvis man tager for mange mezine, kan man godt dø af at tage så mange. det eneste jeg vil vide er hvad der sker med kroppen. det eneste jeg ved er at man besvimer. og hvad sker der så ?kan man blive lam eller så noget.

Svar:
Hej med dig
Jeg har desværre ikke hørt om Mezine før... Men når jeg søger på nettet, ser det ud til at det er medicin mod depression eller angst. Nu skriver du ikke, hvor mange piller du har taget, men jeg vil starte med at sige, at der altid er en risiko forbundet med at tage flere piller, end anbefalet - uanset hvilken medicin det er.
Hvorfor er du bange for, at du har taget for mange? Jeg håber ikke, at det er fordi, du er ked af det. Hvis du går rundt og ikke har det godt, så håber jeg meget, at du vil skrive ind til os igen, for så vil vi meget gerne prøve at hjælpe dig. I brevkassen "når det gør ondt inderst inde" sidder der nogle rigtig gode og søde folk, parat til at svare på alle spørgsmål og så er der jo også vores chat som har åbent alle hverdage kl. 14-19. Hvis du er bange for, at du har taget for mange piller, er det vigtigt at du siger det til nogen med det samme eller ringer til din læge, som har tavshedspligt. Os herinde kan jo desværre ikke hjælpe i en akut situation, og det kan det jo være, hvis man f.eks. har taget for meget medicin på én gang.
Jeg håber, du vil give lyd fra dig igen hvis du har brug for det.
Mange hilsener
Helene