øv
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har meget kløen ved klitoris. Hvis man rør den lidt gør den ondt. udflådet ligger sig ikke i mine underbukser, men ved klitoris. Yder mere klør min numse også. Mine skamlæber er ikke hævet eller gør ondt. Det kun klitoris! hvad er det? ..

Svar:
Kære du
Det lyder sørme irriterende at det klør dernede. Det må vi gøre noget ved.
Der kan være flere grunde til at din klitoris klør. Dels kan klitoris være meget øm efter sex eller efter man har rørt ved den ved for eksempel onani. Men den kan også klø når man har svamp i skeden. Svamp kan både klør i hele skeden, men det kan også føles som et mere bestemt sted.
Hvis du kigger i et spejl mellem benene kan du se efter om din skede ser rød ud. Det kan væresvamp. Men du kan også kigge omkring din klitoris. Er der rifter? Blærer? Sår eller andet? Det kan også være årsagen til det du mærker.
Det udflåd du beskriver kan også komme ved svamp. Man kan også få bakterier i skeden, som giver irritation og lugtende udflåd.
Det, at det klør ved numsen også, kan også sagtens skyldes svamp eller irritation dernede.
Svamp kan man behandle med creme fra apoteket eller piller fra lægen. Hvis det ikke bliver hurtigt bedre på creme, eller hvis du finder sår/blærer eller lignende dernede, så synes jeg du skal gå til lægen. Hun kan meget bedre undersøge og hjælpe dig.
Håber du kunne bruge mit svar.
Venlige hilsner fra Line