Ømme bryster ved mens.

brevkassespørgsmål

Ømme bryster ved mens.

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 14 år 1 måned siden

Jeg er en pige på 17 år, der har ekstremt ømme bryster op til min menstruation. Det kommer et par dage før, og går over en dag eller to efter min mens. er slut. Det føles lidt som to sten der bare 'hænger', og det er egentlig ikke fordi jeg har så store bryster (80C). Det irriterer mig voldsomt, fordi det forhindrer mig i at gøre en del ting, bl.a. løbe (fx. til idræt), ligge på maven og sove, og generelt alt der enten trykker på brystet eller får brysterne til at bevæge dig. Kan jeg gøre noget, eller skal jeg bare leve med det resten af livet? ELler går det måske over når mine bryster stopper med at vokse? Mvh. Mig 17. år

Svar:

Hejsa!

Kan godt se det må være irriterende at have to tunge sten til at hænge foran sig en gang om måneden! :-) Jeg skal svare på dit spørgsmaal så godt som jeg kan

Det er helt normalt at få brystspændinger lige inden du får din menstruation, og nogle gange kan spændingerne godt være lidt voldsomme.

Ofte forsvinder brystpændingerne en andelse når man bliver ældre, men det kan godt være at de bliver ved med at komme resten af den tid hvor du har menstruation. Hos nogle hjælper det lidt at ligge en varmepude på når det bliver værst, eller massere brysterne der hvor de er ømmest.

Har du fortalt din mor eller en veninde omkring dine brystspændinger? Ellers kunne det være en idé at tage en snak med dem. Det kan være de har prøvet det samme, eller har nogle gode fif til hvad du kan gøre.

Hilsener fra

Iben