Spørg bare.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, nu spørg jeg bare. Altså jeg syns hjemmesiden her er god, men jeg syns chatten gerne må være lidt anderledes. I stedet for at det kun er en, der kan chatte med en rådgiver. Hvorfor gør I ikke sådan, at et par stykker kan komme til at chatte samtidig? Altså med rådgiveren? Eller måske med nogle andre rådgivere? Fordi jeg syns nemlig, det er lidt træls, hvis man har brug for at chatte og rådgiveren så i forvejen sidder og chatter med en anden. For så kan man jo vente længe, og når man så kommer tilbage senere, så er der måske stadig optaget. Og det syns jeg er lidt træls.

Svar:
Hej pige 15
Jeg er glad for at høre du kan li´vores side. Det er altid fedt at høre.
Jeg kan godt forstå du synes det er rigtig træls at skulle sidde og vente når der er optaget. Når du oplever at der ofte er optaget, er det fordi så mange unge gerne vil igennem og snakke med en rådgiver. Vi har ingen tidsbegrænsning på vores chats, og derfor kan der være dage hvor det kan være rigtig svært at komme igennem, hvis der er gang i nogle lange samtaler.
Vi kunne selvfølgelig sætte en tidsbegrænsning på samtalerne så flere kan komme igennem, men det har vi alligevel valgt ikke at gøre fordi vi ofte oplever unge logger på med meget svære problemer som de har brug for tid til at snakke om.
Der er stor forskel på hvor mange rådgivere der er på vagt af gangen. Nogle gange kun et par stykker og andre gange mange. Men det er altid sådan at det er én rådgiver til én ung. Det synes vi er meget vigtigt for at rådgiveren kan være fordybet og koncentreret i den samtale rådgiveren har med den unge. Unge logger på med mange forskellige problemstillinger og spørgsmål, men fælles for dem er at de alle er meget vigtige for den unge der logger på, og vi synes derfor også de fortjener rådgiverens fulde opmærksomhed.
Det var lige en lidt længere forklaring for at nå frem til svaret på dit spørgsmål. Nej...det vil ikke blive muligt for en rådgiver at chatte med flere på en gang, da vi ikke mener det vil blive nogle gode chats.
Til gengæld arbejder vi hele tiden på at skaffe flere frivillige rådgivere, så vi kan åbne flere linjer i vores åbningstid og dermed gøre ventetiden for dig og andre der gerne vil chatte kortere.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian