Sover ved plejefamilie
brevkassespørgsmål af
Alma
9 år
Hej om aften vågner jeg og løber ned i stuen til min plejefamilie så putter en af den sammen med mig i ders seng og så sover jeg ind ved dem hele natten men nu vil de ha jeg skal lære sove i min egen seng os selvom jeg ked af det så skal de trøste mig på mit værsle men jeg vil alså ikke sove alene og nu skal jeg

Svar:
Hej Alma
Jeg kan godt forstå du er ked af, at du skal til at sove på dit eget værrelse. Det er altid rart og trygt, at der er nogle der er ved dig hele tiden. Det tager nogle gange lang tid at øve sig på noget nyt og det er svært. Jeg tænker, at din plejefamilie nok skal hjælpe dig, så du lære det lige så stille. Måske har du en rigtig god krammebamse, du er glad for som du kan putte med? Det er der mange børn der har. Måske kan du spørge dine plejeforældre om de vil komme ind og kigge til dig flere gange indtil du sover.
Håber du fik et svar du kan bruge.
Venlig hilsen Jannie