sommerfarver
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Lise. Har du nogen gode ideer til hvad man kan lave af kreative ting/gaver som er sådan lidt sommer inspirerede med meget farve. Jeg er ikke særlig god til at tegne, men jeg kan godt tegne semi godt :) Det er til min mor på psyk så der må i hvert fald godt være en masse sommerfarver for alting er så hospitalsagtig. Hilsen Camilla

Svar:
Hej Camilla.
Tak for dit dejlige spørgsmål. Jeg synes, du er en meget omsorgsfuld datter, som din mor kan være meget stolt af.
Jeg synes, du er inde på det helt rigtige med sommerfarver. Hvad med at finde sommerfarver i blade f.eks. fra kataloger eller farvet papir. Så kan du f.eks. lave blomsterbilleder til din mor.
Du kan også lave mønsterbilleder - hvor du laver striber eller store prikker på en baggrund en en pangfarve. Hvis du har nogle æsker kan du lave motiverne på æsker.
Den lim du skal bruge er almindelig hobby lim - du kan give æskerne lak, når limen er tør. Finde er fin sten og lægge i æsken.
Jeg synes, du skal skrive en kærlig hilsen til din mor på dit billede. Skriv f.eks. hvad du holder mest af ved din mor. Så bliver hun helt sikkert glad. Du kan også lave papirklip ligesom gækkebreve og lime dem på pap. Det kan blive rigtig flot.
Det vigtigste er, at du laver noget til din mor, som du selv synes er sjovt at lave. Jeg er sikker på, din mor holder meget af dig, og er ked af at hun er syg, så hun ikke kan passe på dig.
Camilla - jeg synes, du er en rigtig dejlig pige.
Jeg håber, du kan bruge mine ideer ellers skriver du bare igen.
God fornøjelse og kærlig hilsen fra Lise.