Social angst - hvad skal jeg gøre?
brevkassespørgsmål af
Anne
24 år
Jeg er en ung pige på 24 som har social angst.
jeg går og er nervøs for min fremtid .. jeg er på bar bund og ved ikke hvordan det nogensinde skal blive godt arbejdsmæssigt. Jeg blev udlært frisør i 2019 og har været i faget siden. Hele min elevtid har jeg kunne mærke at det gjorde mig ked af det og det var en KAMP at komme på arbejde. Jeg troede det ville blive bedre den dag jeg var udlært. Desværre blev det ikke sådan. Jeg kan ikke arbejde Fuldtid og selvom jeg kun arbejder 3 dage i ugen, så er det simpelthen så hårdt at komme afsted og jeg græder flere gange i løBet af ugen. Jeg får det simpelthen så dårligt af at skulle være i kontakt med så mange fremmede mennesker hver dag og give så meget af mig selv..   Jeg synes bare at mit liv "lige er startet" - jeg er flyttet i hus med min kæreste som jeg har haft siden jeg var 14-15 år og som jeg elsker. Men alligevel føler jeg, at hele min verden går i stå fordi min arbejds situation er så skidt og at jeg skal presse mig selv afsted om morgenen Og gøre noget hvor hele kroppen egentligt bare siger nej og jeg kan blive helt dårlig.
jeg har kun 10 klasse og min frisør uddannelse. Så derfor er mulighederne små synes jeg..
Mit spørgsmål er: Kan man få en uddannelse hvor kundekontakt ikke er så stor en del? Eller et arbejde.  Har i nogle ideer? -  da jeg er helt på bar bund. Mit STØRSTE ønske er at kunne have et fuldtidsarbejde med en normal løn så hverdagen kan hænge sammen.
tak for jer!

Svar:
Hej Anne
Cyberhus er et rådgivningstilbud for børn og unge mellem 9-23 år.
Vi lover alle svar på deres spørgsmål, og for at kunne holde det løfte er vi nødsaget til at sortere spørgsmål fra voksne udenfor vores målgruppe fra.
Det er rigtig godt at du rækker ud efter hjælp, når du har de her tanker om din fremtid. Der findes andre gode muligheder for hjælp, og i dit tilfælde vil vi henvise til Angsforeningen, der både har anonym chat- og telefon rådgivning.
Du kan læse mere her: https://angstforeningen.dk/index.php?page=angstchatten
Mange hilsner Cyberhus-Teamet