Snus og cocaine
brevkassespørgsmål af
Anonymt
13 år
hej peoples
nogle fra vores klasse tager snus og cocaine vi ved ikke helt hvad vi skal gøre vi har ikke sagt det til nogle endnu vores lærer ved ikke at der er nogle der gøre det kan i pls hjælpe os
fra to bekymret piger❤️

Svar:
Hej med jer,
Dejligt at se I reagerer, når I oplever noget, som I ikke synes er helt godt. Sejt!
Det lyder til, at I er bekymrede for jeres klassekammerater og deres adfærd. Derfor tænker jeg, at det er en god idé at sige det til nogen. Og jeres lærer er et rigtig godt sted at starte, da han/hun vil kunne tage en snak med forældrene til de elever det drejer sig om og med eleverne selv. Samtidig vil jeres lærer kunne vurdere, om det er nødvendigt, at I tager en større snak på klassen og om der er behov for at inddrage hele forældregruppen.
Ud over at sige det til jeres lærer kan I også vælge at sige det til jeres egne forældre. De vil formentlig kunne hjælpe jer med at finde ud af, hvordan det bedst skal håndteres, og det vil også kunne åbne op for en god snak om tobak og hårde stoffer mellem jer og jeres forældre.
Jeg håber I kan bruge svaret!
Mange hilsner,
Siv