Penishoved klør efter ubeskyttet sex

brevkassespørgsmål

Penishoved klør efter ubeskyttet sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej. Mig og min kæreste har være sammen i en måned ca, og i den tid vi har været sammen har vi KUN haft ubeskyttet sex. Men det har dog ikke været problem, indtil nu. Efter mig og min kæreste havde sex her sidste Lørdags så er mit pikhoved begyndt at kløe når jeg bare rør ved den eller onanere. Så vidt jeg kan se, er der ingen knopper eller misfarver. Jeg har læst lidt på det og det kunne godt tyde på at jeg har fået svamp. Men tanken om at det er en kønssygdom er der altså også. Det skal lige siges at hun var den første jeg har haft sex med, men hun har haft sex med 2 yderligere før mig, hvor det også var ubeskyttet sex. Min kæreste er 15 år

Svar:

Kære 17-årige

Tak for dit spørgsmål. Dejligt du har fået en kæreste!

Som du selv skriver, så kan det godt være svamp, der er årsagen til kløen. Men så burde det nu klø hele tiden og ikke kun, når du rører ved ved den. Og din kæreste burde også have symptomer på svamp. Måske skyldes det, at du vasker din pik med sæbe efter du er begyndt at have sex med din kæreste? Det kan nemlig gør huden og slimhinderne tørre, og det bedste er bare at vaske med vand.

Det er rigtig fint at du overvejer, om det kan være en kønssygdom. Risikoen er jo bestemt til stede, når I ikke beskytter jer. Men det er nu ikke typisk for kønsdygdomme, at de giver kløe, så det er formentlig ikke det, der er årsagen.

Under alle omstændigheder bør I begge gå til læge og blive testet for kønssygdomme. Det er jo ikke særlig smart, at I har ubeskyttet sex, især ikke når din kæreste heller ikke har brugt kondom med de tidligere partnere. Husk at man ofte ikke kan mærke, at man er smittet med klamydia, så det er bare om at komme afsted til lægen. Og hvad med beskyttelse mod graviditet? Hvis din kæreste ikke tager P-piller eller anden form for prævention, så har hun endnu en grund til at skynde sig til læge.

Med hensyn til din kløe, tænker jeg, det går over af sig selv. Men du kan jo bestille tid ved lægen til test for kønssygdomme, og hvis kløen stadig er der, kan du snakke med lægen om det.

Mvh Anne

Annes billede
Anne har svaret på dette spørgsmål