Smerter i underlivet
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har smerter når jeg tisser og virkelig ondt i underlivet, hvad kan det være. Jeg har haft rigtigt meget sex med min kæreste her fornyligt, men jeg ved ikke om det er derfor at jeg kan have ondt?

Svar:
Hej med dig
Øv, det lyder ikke særlig rart med de smerter du oplever. Det er derfor også rigtig godt, at du handler på det ved at skrive her i brevkassen, for du skal ikke blive ved med at have så ondt.
Smerter i underlivet kan opstå af forskellige ting. Som du selv er inde på, så kan smerterne komme, hvis man har rigtig meget sex, men hvis det er årsagen, så skal smertene helst forsvinde i løbet af kort tid. Det kan også handle om, at man har fået en infektion, som eksempelvis blærebetændelse, hvor man kan opleve, at man ofte skal tisse, og det gør ondt når man tisser.
Jeg kan desværre ikke give dit noget klart svar på, hvad dine smerter i underlivet skyldes. Jeg vil derfor råde dig til, at du tager kontakt til din egen læge, og fortæller om de smerter du har, så han/hun kan vurdere, hvad der skal gøres. Hvis det er en infektion, så er det nemlig vigtigt, at du kommer i behandling, så det ikke udvikler sig. For nogle kan det måske være lidt grænseoverskridende at snakke med sin læge om den slags intime ting men tænk på, at det er lægens arbejde, og han/hun har prøvet den slags hundredvis af gange før.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du snart slipper for at have ondt.
De bedste hilsner
Maren