Smerter i håndled og hånd

brevkassespørgsmål

Smerter i håndled og hånd

brevkassespørgsmål af
Alberte
20 år

Hej brevkasse

her i dag opdagede jeg at jeg har en del smerter i min hånd og håndled. Jeg har smerter når jeg bøjer håndleddet frem og så synes jeg at jeg kan mærke det lidt ud i tommelfingeren og sådan på hånden under pegefingeren. Hvis jeg fx drejer hånden lidt gør det også ondt og smerten stråler op til albuen og skulderen hvis jeg sådan rigtig bruger den. det eneste jeg ved jeg kan have lavet er at jeg bruge ret mange kræfter på at åbne et marmeladeglas og så synes jeg jeg fik ret ondt efter. Men hvad har jeg lavet og går der lang tid før det går væk?

Svar:

Hej,

Tak for dit spørgsmål. Det kan være rigtig mange forskellige ting, men der lyder som en overbelastningsskade, selvom du ikke umiddelbart kan huske hvad det skulle være. Det kan f.eks være et uhensigtmæssigt stilling ifm computerarbejde, og hvis du kan komme i tanke om noget der kunne være årsagen, så skal stoppe den belastning. Hvis problemet alligevel fortsætter, vil jeg råde dig til at tage kontakt til din egen læge, som kan undersøge dit håndled nærmere, så der kan stilles en nærmere diagnose.

mvh og god bedring

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål