Slotte

brevkassespørgsmål

Slotte

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej igen (:

Tak, for alle dine gode råd, jeg hygger mig rigtig med de 'grimme' farver nu, smil. Det er skønt. Jeg er begyndt på et billede, (nu som jeg sidder her kan jeg ikke liige huske størrelsen, men jeg tror det er 50*70 eller deromkring) jeg har lavet en baggrund i en gråligorange, den er mørk i toppen og bliver så helt bleg i det forneden.

Min idé er at jeg vil male et stort slot, du ved, i rigtig gammel stil, med tårne og det, som fylder den ene side og så måske en bro ved siden af med gammeldags lygtepæle og sådan.

Så har jeg et lille hjemmeskriv (jeps, et digt, smil) som jeg tækner jeg vil skrive.

Jeg kan bare ikke beslutte mig rigtig. Første problem er. Hvordan ser sådan et slot egentlig ud?

Jeg forestiller mig lidt en blanding mellem disneyslottet og et eller andet mere middelalderagtigt, jeg har googlet lidt rundt og jeg kan ikke beslutte mig.

Mon du har set et prægtigt slot eller ved hvordan et sådan kan se ud?

Så er der farverne. Jeg er forelsket i baggrundens 'grimme' oange. Jeg vil gerne have at det er digtet der står frem i billedet. Jeg har overvejet om jeg skal lave slottet i sådan en grålig lilla/rød måske svagt lyserød og så lave teksten mørkeblå, tror det ville stå godt til det. Men den anden side af mig synes alligevel slottet skal være gråt, og sådan lidt 'tungt' i det. - Men hvilken farve ville så være godt til teksten tror du? Jeg kan ikke helt beslutte mig.

Hvordan lyder det for dig?

Kreative hilsner A.

Svar:

Kære dejlige pige.

Jeg glæder mig, og jeg synes, det er dejligt at møde en kreativ
ildsjæl som dig. Og du har jo næsten selv svaret ang. farver.

Grålig orange, sart lys rød, mørkeblå og hvis du tilføjer en grøn et eller andet sted, har du en firklang - en harmonisk sammensætning.

Angående slottet kunne du vælge at tegne din helt egen version af dine ønsker og drømme. Frit valg på alle hylder. Jeg tror, du har flere ideer, end jeg har.

Ang. tekst og billede - så kan jeg anbefale at lade teksten være en ddel af billedet. F.eks. lade himlen være teksten i forskellige blå farver. Du kan jo prøve med forskellig skrift og se, hvad der virker bedst. Det betyder, at teksten skal have farve efter, hvor i billedet du anbringer den.

Så du må eksperimentere lidt. Men det er jeg ikke i tvivl om, at du kan.

Rigtig god fornøjelse.

Jeg glæder mig til at høre fra dig igen.

Kærlig hilsen Lise