Slim
brevkassespørgsmål af
M
11 år
Jeg er en 11 årig pige og i dag da jeg skulle tørre mig selv da jeg havde være på toilet kom der noget rødt og Hvidt slim ud af min skede!! Er mega usikker på hvad det er! Håber at jeg for svar hurtigt så muligt

Svar:
Kære du,
Tusind tak for din mail.
Hvis du endnu ikke har fået din menstruation, er det mest sandsynlige tegn på begyndende menstruation. I så fald vil der komme lidt mere blødning. Hvis du i forvejen har menstruationer og det ikke er kommet i forbindelse med det, så kan det være en lille rift eler måske en lille irritation. Hvis man er seksuelt aktiv kan det også i sjældne tilfælde være graviditet eller kønssygdom.
Under alle omstændigheder lyder det helt fredeligt og jeg vil anbefale dig enten at tale med dine forældre eller din læge om det. I din alder sker der mange ting med kroppen, den skal udvikle sig på alverdens måder, hvilket kan være skræmmende, og det er derfor godt at tale med nogen om det undervejs.
Håber det var svar på dit spørgsmål.
Kærligst,
Lise