Slap penis

brevkassespørgsmål

Slap penis

brevkassespørgsmål af
Mads
15 år

Hej jeg er en dreng på 15 år.

jeg har haft stiv pik i mange år og onaneret mange gange som mange andre på min alder, men på det seneste har er min penis ikke blevet så stiv som jeg husker, jeg kan godt onanaere men jeg får ikke stiv pik om morgenen, og når jeg kysser med piger (har ikke haft sex) men føler min pik kun kan blive halv-stiv og ikke så stiv som den burde.

hvsd skal jeg gøre? Jeg kan jo ikke have sex eller noget når min pik er næsten slap når den er "stiv", jeg håber det hår over snart. Kan det være fordi jeg ikke har dyrket motion på det seneste eller fordi jeg har fået en sygedom? Er virkelig bekymret hjælp. Gerne uddyb

Svar:

Hej Mads,

Jeg kan godt forstå du bliver bekymret, når din pik ikke opfører sig som den plejer. Men så vidt jeg kan vurdere kan du tage det helt roligt. For det du beskriver lyder i mine ører meget normalt.

Hvor stiv ens pik bliver afhænger af flere forskellige ting. Bl.a. hvor opstemt og tændt man er, hvordan ens hormonelle balance er, om man er stresset, osv. Og så er der endnu en ting, som jeg vil tro er i hvert fald en del af årsagen til det du oplever - nemlig hvor meget man er oppe i sit hoved kontra hvor meget man er i sin krop.

Hvis du, når du får lyst til at onanere eller når du kysser med en pige, bliver fokuseret på, om din pik nu bliver stiv (nok) eller ej, så kan det have den uheldige effekt, at du ikke kan få den op at stå. Hvis du kommer til at tænke for meget på, om det nu kan lade sig gøre, kan du komme til at spænde ben for dig selv, og skabe en selvopfyldende profeti, hvor det du frygter allermest skal ske, netop kommer til at ske, ene og alene fordi du bliver så opslugt af at tænke på, at det ikke må ske.

I forhold til det du skriver om, at du ikke får stiv pik om morgenen tænker jeg igen, at det lyder helt normalt. Det er rigtigt at mange oplever at have en morgenfed på, når de vågner. Men her kan stress og (naturlige) udsving i hormonbalancen igen spille ind og gøre, at den ikke kommer. Samtidig er den for nogen der også kun inden de er rigtigt vågne, og er forsvundet igen, når de er vågnet helt op.

Så altså: så vidt jeg kan vurdere har du ikke noget at være bekymret for. Men hvis du alligevel fortsat er bekymret synes jeg du skal kontakte din læge og bestille en tid til at blive undersøgt nærmere. Så kan han/hun forhåbentlig give dig et svar, der kan give dig lidt mere ro i sindet.

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål