Hvorfor kan jeg ikke stoppe?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
Jeg har for nyligt været rigtig rigtig forvirret over en dreng, da han giver mig forskellige og uklare svar. Som følge med dette har jeg grædt hver dag lige siden har begyndte at forvirrer mig endnu mere og opførte sig forfærdligt over for mig til noget hygge vi var til, ikke nødvendigvis fordi det sårede mig så meget da jeg fik en undskyldning dagen efter hvor han var ædru men fordi jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med mig selv. Den følelse har medført at jeg bare er helt nede mere end før og føler bare jeg bryder sammen i tårer så snart jeg tænker på det. Jeg har svært ved at være glad siden da og har en form for kvalme og slet ikke appetit til noget som helst. Og jeg forstår det bare ikke, da jeg er glad for den beslutning af at have tilgivet han for den opførsel han udvise den aften efter han flere gange havde undskyldt og jeg havde snakket med ham om det, men jeg er lige ved at bryde sammen hele tiden hvor jeg bare ikke kan klare mere om natten og græder så der.

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit brev til os. Det lyder til, at du er blevet ret vild med ham her fyren, og at dine følelser forvirrer dig, og det forstår jeg godt. Kærlighed og forelskelse er ikke altid let, og lige så dejligt og lyserødt det kan være, lige så hårdt og smertefuldt kan det også være. Jeg er ked af at høre, at du er så påvirket, at du græder hver dag, føler dig nede og har mistet din appetit. Jeg forstår godt, at det er svært, og at dine tanker og følelser kører rundt, så det hele bliver uoverskueligt og forvirrende. I livet er der smerte og nedture, heldigvis kan man komme igennem det, og det er vigtigt at vide, at du ikke er alene om at opleve det her.
Når jeg læser dit brev, så er det første jeg tænker på, at du måske nok er glad for den beslutning, du har taget om at tilgive ham her fyrens opførsel. Men det er en beslutning, du har taget, som er mere logisk end følelsesbaseret, og det lyder til at dine følelser måske ikke helt var med i den beslutning, eller at de i hvert fald lige skal bruge lidt tid på at følge trop og bundfælde sig, fordi du blev vildt såret. Selvom det er hårdt og svært lige nu, så kan det tage lidt tid før du er helt ovenpå igen. Det er rigtig vigtigt at give plads til de følelser, som kommer op i dig, når du bliver ked af det. Hvis du forsøger at lægge låg på, så kommer de helt sikkert til at fylde mere, og det udskyder bare bekymringerne og problemet. Giv dig selv lov til at være ked af det, og vær nysgerrig på, hvad dine følelser mon betyder, og hvad de har brug for for at fylde mindre. Mærk efter, hvad der er godt for dig lige nu. Det kan være at skrive, gå lange ture, høre musik, se gode/triste film eller åbne op overfor en ven/veninde og dele, hvordan du har det. Prøv at tænke på, om der er noget ekstra godt, du kan gøre for dig selv.
Dernæst tænker jeg, om det er den rigtige beslutning, du har truffet, eller om det måske er gået lidt for stærkt med tilgivelsen? Det er helt naturligt at være forvirret, når man er vild med nogen. Alle ens følelser er i spil, det er spændende men også sårbart. Når du skriver, at du er ked af det, og at du græder meget, når du tænker på den situation, du er i lige nu med den her fyr, så tænker jeg, om det kan være et tegn på, at det måske ikke er det rette for dig lige nu. Som jeg skrev tidligere, så er det helt normalt i livet at opleve hjertesorg og nedture, men når man er vild med nogen, så skal det gerne være mest af alt det gode og sjove, som fylder. Ellers er det måske på tide at lave noget om, f.eks. tage en pause fra kontakten. Jeg tænker også, at du er interesseret i en fyr som viser, at han også gerne vil dig, og som ikke sender forvirrende og tvetydige signaler. For at få en afklaring er det måske på tide, at du spørger ham direkte, så du kan få et svar og ikke skal bruge så meget energi og tid på at være trist over det og ikke vide, om du er købt eller solgt.
Jeg ønsker dig alt det bedste herfra, og håber at du kan bruge mit svar.
Kram fra Ulrikke