Skrive til ham igen?
brevkassespørgsmål af
Anna
20 år
Okay, så jeg var på en date med den her fyr... Vi havde det virkelig hyggeligt og hang ud hele eftermiddagen og aftenen. Jeg skrev til ham et par dage senere og sagde tak for en dejlig dag og den slags. Han svarede og skrev at han også havde haft en god dag og at han gerne ville ses igen. Han skrev dog også at skole og studie lige nu var første prioritet, selvom jeg virkede som en rigtig sød pig og han gerne ville lære mig at kende. Jeg skrev tilbage, kan ikke lige huske hvad præcist, men noget med at jeg sådan set havde det på samme måde. Senere den aften tabte jeg min telefon i et toilet og ødelagde den. Jeg havde derfor ingen telefon i en uges tid eller noget og har derfor ingen idé om eller hvad han skrev tilbage. Det her var tre-fire uger siden. Først tænkte jeg; Well, pyt. Han har travlt, jeg gider ikke besværet lige nu og så videre. Men nu, tre-fire uger senere er jeg begyndte at tænke på at jeg gerne vil se ham igen. Skal jeg skrive til ham igen og høre om han stadig er frisk på at ses eller var det med studier i virkeligheden bare en dårlig undskyldning fordi han ikke ville gøre mig ked af det? Hvis ikke, har jeg så ødelagt mine chancer ved at lade der gå en måned inden jeg tog kontakt igen? Hvad ville I tænke, hvis der var gået så lang tid? Jeg vil rigtig gerne se ham igen, men på den anden side vil jeg ikke virke for "pushy" eller "needy?" På forhånd tak for hjælpen!

Svar:
Kære dig,
Hvor lyder det skønt, at du har mødt en fyr, du synes er lidt sød. Datingverdenen kan godt være en jungle af forvirrende signaler og tvetydige beskeder, så jeg kan godt forstå, du tænker over, hvad dit næste træk skal være. Jeg tror, når man bevæger sig ud i datingverdenen, at det er vigtigt, at man tænker over hvilke værdier man søger. Vil man gerne have en, der er ærlig omkring, hvad han føler? Hvis ærlighed betyder meget for én, så må man gå ud fra, at de mennesker man møder er ærlige. Så når han har sagt til dig, at han gerne vil ses igen, men har ret travlt for tiden, så tag det som sandheden. Hvis det så viser sig ikke at være sandheden, og så er han jo ikke ærlig, og så har han ikke den værdi, man synes er vigtig. Det kan hurtigt blive meget kompliceret, og man kan hurtigt bruge rigtig meget tid på at tænke en hel masse over, hvad den anden mon mener, når de siger sådan og sådan. Og det kan være enormt udmattende hele tiden at skulle fortolke signaler og beskeder. Og der tænker jeg, at ærligheden kommer ind igen. Hvis du nu er helt ærlig, vil det måske også give ham mulighed for at være det. Så hvis du gerne vil se ham igen, så er det måske bare at prøve at gøre det. Hvis han siger nej, så er det vel lidt det samme som nu - altså så ses I ikke igen - forskellen er bare, at du kommer til at vide det med sikkerhed og så kan du komme videre. Til gengæld er der også stor mulighed for, at han siger ja - fordi han netop sagde til dig, at han gerne vil ses igen. Du kan måske forklare ham, hvad der skete med din telefon, så han ved, at det er derfor, du ikke har svaret (hvis han har skrevet) eller skrevet til ham. Man kan gå i så lang tid og overveje, om man skal tage det næste skridt eller om man ikke skal, men nogle gange skal man bare gøre det. Det er selvfølgelig meget forskelligt, hvad man synes er "pushy" og "needy", men at vise interesse for en anden, synes jeg altså overhovedet ikke er nogle af delene! Det er kun charmerende! Du må godt tage det første skridt mod det, du gerne vil have, du behøver ikke vente på ham. Det værste, der kan ske er, at han siger nej, men så fortjener han dig ikke alligevel! ;)
Jeg håber, du kan bruge mit svar, og du finder ud af det med fyren!
Sophie