Skolen
brevkassespørgsmål af
Henry
15 år
Jeg er duks i skolen 7 gange i forhold til andre som kun er 6 gange, det er fuldkommen klamt. Og jeg er endda på et tidspunkt duks 3 uger i træk og det er bare klamt. så deeet

Svar:
Hej Henry
Dukse-tjansen er ikke altid det sjoveste. Og hvis der er meget rodet i klassen kan det endda være lidt klamt også.
Måske kunne I tage en snak om at ALLE skal blive lidt bedre til at rydde op efter sig, så det ikke er så klamt at være duks?
Jeg kan godt forstå du synes det er irriterende, hvis du er mere duks end de andre. Hvad siger din lærer. Er der en bestemt grund, eller er det bare tilfældigt. Jeg tænker du skal tage snakken med din lærer, så I måske kan finde en løsning. Måske er det bare tilfældigt, og at det handler om at der bare er et antal elever i din klasse der ikke kan gå lige op med, at alle skal være duks lige mange gange? Lige meget hvad årsagen er, er den bedste mulighed for en løsning, at tage snakken med din lærer, og din klasse.
Mange hilsner
Lasse