SKOLEN

brevkassespørgsmål

SKOLEN

brevkassespørgsmål af
TOBIAS
9 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

hej jeg 9år og bor i plejfamilie. Når jeg i skole skal de voksne heletiden spørge om jeg okay og siger heletiden om det går godt der hjemme. Ved dem og om jeg skal snakke med min sagsbehandler osv hvorfor skal de heletiden spørger mig det jo iterne

Svar:

Kære Tobias.

Jeg kan godt forstå, at det kan være rigtig irriterende at blive spurgt om det samme igen og igen. Det tror jeg faktisk, at mange ville blive træt af efter et stykke tid. Men jeg tænker også, at de voksne spørger dig hele tiden, fordi de tænker på dig og gerne vil være sikre på, at du har det godt, og at der ikke er noget galt. Jeg tror i hvert fald ikke, at det gør det for at være træls eller irriterende, men fordi de gerne vil passe på dig og hjælpe dig, hvis nu der en dag er noget, som gør dig ked af det. Men hvis det irriterer dig at de spørger hele tiden, så synes jeg at det vil være helt okay at fortælle de voksne at det er sådan, du har det. Det er helt okay at sige, at der er noget, man faktisk ikke har lyst til at snakke om eller at du faktisk ikke synes at det er rart at de spørger hele tiden. Så kan I måske snakke lidt om hvor meget de skal spørge eller I kan lave en aftale om at du kommer til dem, hvis der er noget. Jeg tror i hvert fald at det vigtigste er, at du er ærlig overfor dem.

Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig, og ellers er du jo rigtig velkommen til at komme forbi enten vores brevkasse eller chat igen.

Mange positive tanker fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål