Skal lige have lidt hjælp her!
brevkassespørgsmål af
Benjamin
16 år
Hej jeg er en dreng på 16, og der er den her pige. Hvor jeg har snakket med hende efter en fest for det var vi viste interesse for henden... Nu er der så gået et stykke tid her til igår hvor jeg sagde at jeg havde følelser for hende og hun sagde tilbage at hun syndes jeg også var sød og det men at vi skulle lære hinanden berede at kende Skal være sammen med hende her på mandag og tænker over hvordan jeg kan lære hende bedre og kende? *HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP

Svar:
Hej med dig Benjamin
Ih, hvor lyder det dejligt at du har fundet en pige som du godt kan lide, og at hun også synes at du er sød.
Når man skal lære nogen at kende, så er det altid en god idé at være nysgerrig på hvad de kan lide og hvad de synes om ting. Du kan starte med at spørge hende hvad hun godt kan lide at lave, hvilken slags musik hun holder af, hvornår hun er mest glad og hvad hun synes kan være svært. Der er både nogle lidt lette og nogle lidt dybere spørgsmål, og hvis hun nu ikke ved hvad hun skal svare, så kan du jo svare på dem. I den forbindelse, så er det en god idé at tænke lidt over hvad du selv ville svare på spørgsmålene, så du har et svar klar hvis hun enten spørger dig om det samme eller hvis hun nu ikke ved hvad hun skal svare. Så kan du f.eks. sige "Altså nogen gange så synes jeg at det er lidt svært for mig at vide hvordan man kommer til at lære andre at kende. Er det også sådan for dig?", og så er I jo i fuld gang med en samtale, og med at lære hinanden bedre at kende.
En anden måde at gøre det på, er også ved at lave ting sammen. Måske ved du allerede lidt om hvad hun godt kan lide at lave, og så kan du jo foreslå at I laver det. Når du så ser hende i aktion (altså mens hun nu laver det som hun godt kan lide), så kan du jo ligge mærke til hvornår hun virker mest glad, hvad der kan være irriterende for hende og alt sådan noget. Når I så er færdige, så kan du jo sige "Jeg lagde mærke til at du var rigtig glad når du... Er det rigtigt?" Så viser du hende også at du har lagt mærke til hende :)
Jeg tror det kommer til at gå rigtig godt, og særligt hvis du forbereder dig en smule og har nogle gode spørgsmål klar. Du kan også spørge hende direkte om hvordan hun tænker at I bedst kan lære hinanden at kende, fordi du ikke er helt sikker på hvordan man gør det.
Husk at det tager tid at lære hinanden at kende, og det er ikke fikset på én dag. Husk også at nyde tiden, og du skal vide at alle de informationer som du får om hende nu, kan være rigtig gode senere ift. gaveideer, små søde beskeder eller interne jokes. Altsammen noget som kan styrke et kæresteforhold.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig held og lykke!
Venlige hilsner,
Signe