skal jeg til lægen

brevkassespørgsmål

skal jeg til lægen

brevkassespørgsmål af
mathilde
15 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

hej jeg har de sidste 2 måneder været extreme sløv/dovn. hvis jeg laver et hop får jeg en følelse af en hamer der bare slår til i hjertets rytme. jeg har fået krampe 6 gange på 2 måneder og jeg har aldrig haft det før. jeg kan nogle gange ikke tænke/snakke ordenligt. og jeg bliver rigtig tit svimmel. bør jeg opsøge en læge eller har jeg fået stress??

Svar:

Kære Mathilde

Tak for dit spørgsmål - det kan være noget svært noget at gå at tumle med.

Vi kan mærke mange ting i vores krop - og gennem livet lærer vi hvad der kan være normalt og hvornår  der er noget 'galt'. Med de ting du beskriver synes jeg det kræver en samtale ansigt til ansigt for helt at afklare om de kan betyde stress eller noget andet, eller er noget der er ok at mærke fra sin krop ind i mellem. Og som læger vil vi f.eks. gerne vide hvor du havde krampe og i hvilken situation og hvor længe det varede, det samme med din svimmelhed, træthed og hjertebanken.

Derfor synes jeg du skal få en tid hos din læge så I kan får klarhed over det sammen.

De bedste hilsner

Ida, læge

Idas billede
Ida fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål