Skal jeg fortælle hende om mine følelser?

brevkassespørgsmål

Skal jeg fortælle hende om mine følelser?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

Hej Cyber hus.

Der går en meget sød pige i min klasse. Jeg er nok lidt forelsket i hende. Men jeg ved ikke om hun kan lide mig. Vi smiler og taler nogle gange til hinanden. Problemet er bare at jeg ikke er særligt god til mennesker. min tunge slår knuder vær gang jeg prøver at tale til hende.  Så er der en måde at gøre sig mere attraktiv, specielt når man ikke har  udseendet på sin side og er lidt af en nørd?

Ps. Vi skriver julekort til hinanden i klassen, skal jeg så prøve at fortælle hende om mine følelser?

Svar:

Kære anonym.

Det kan være så svært, når man er lidt vild med en, men ikke ved, om vedkommende har samme følelser for en, og hvordan man så skal finde ud af det. Du er helt sikkert ikke den eneste, der har prøvet at stå i den situation!

Den eneste måde du med sikkerhed kan finde ud af, om hun også har følelser for dig, er nok ved at spørge hende. Så det kunne da være en god idé at bruge julekortet som en måde at fortælle hende det på. Hvis du synes det er for meget at skrive, at du vidst nok er lidt forelsket i hende, så kan du måske skrive, at du synes hun er rigtig sød. Eller måske endda om hun kunne have lyst til at ses på et tidspunkt efter skole. Det kan være en måde at sende et hint til hende om, at du er interesseret i hende.

Hvis du ikke er helt tryg ved at skrive det til hende i julekortet, kan du måske skrive til hende på Snapchat eller Messenger, hvis I begge bruger det. For nogen kan det nemlig være lettere at starte med at skrive sammen, fordi det ikke er så farligt, og man har tid til at tænke over ens svar og spørgsmål. Det kan være meget godt, hvis man netop oplever, at det kan være svært at snakke sammen, når man ser hinanden i virkeligheden. Og det kan også være en nem måde at se, om den anden person er interesseret i en - fx hvis de skriver meget tilbage eller stiller spørgsmål til en. Hvis du ikke ved, hvad du kan skrive, kan du fx altid spørge ind til noget med skole, eller måske hvad hun har af planer i juleferien.

Hvis du ikke er tryg ved at fortælle hende om dine følelser eller skrive til hende, så kan en anden måde, hvor du kan prøve at finde ud af, hvordan hun har det med dig være ved at tilbringe så meget tid med hende som muligt, når I er i skole. Det kan fx være ved at være i samme gruppe med hende i skolen, eller sørge for at sidde ved siden af hende, så tit du kan. Eller måske være med til at lave det samme som hende i frikvarterne.

Du spørger til, om der er en måde at gøre dig mere attraktiv. Jeg tænker egentlig, at det er vigtigt, at du er den du er. Hvis du skal lave noget om på dig selv, er det vigtigt, at du gør det for din egen skyld, og ikke gør det, fordi du tænker, at det måske kan få andre til at kunne lide dig. For så kan man blive ved med at ændre på sig selv. Måske kan hun netop lide dig som du er, og hvis ikke, så møder du måske en anden, som kan. Men man kan selvfølgelig godt lave et par småændringer for, at man har det godt/bedre med sig selv (hvilket er det vigtigste). Det kan være alt fra at få en ny frisure til nyt tøj, eller bruge parfume eller noget helt andet. Nogle gange kan små ændringer gøre, at man får lidt mere selvtillid. Måske du kan prøve at tænke over, hvad du selv tænker er attraktivt ved andre, og bruge det som inspiration. Men husk på, at du er god nok som du er!

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive til os igen, hvis du har flere spørgsmål.

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål