Skal forhuden helt tilbage?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej. Jeg ved ikke om forhuden skal helt tilbage eller kun nedover glansen. Når jeg trækker den længere tilbage end glansen "kommer" den tilbage op til kanten af glansen.

Svar:
Hey Anonym
Ja, man kan hurtigt blive i tvivl, så fedt du spørger. Det du beskriver lyder som en helt almindelig, sund og yderst velfungerende penis. Det afgørende er at du kan trække forhuden langt nok tilbage til at du kan vaske dig, og holde din penis ren, og det lyder ikke som et problem. At forhuden ruller op mod kanten, og måske endda over lidt af glansen er helt almindeligt. Hvis det bare ikke gør ondt når du eksempelvis onanerer eller har sex, så er det helt problemfrit.
Mange hilsner
Lasse