Skal alle skrives med stort?

brevkassespørgsmål

Skal alle skrives med stort?

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej Sannie. Jeg har et kort spørgsmål. Mange gange har jeg set når folk skriver alle, så skriver de med stort. F.eks. også når man skriver Alle sammen. Hvad er rigtigt eller forkert?

Svar:

Hej med dig

Jeg har godt lagt mærke til at flere på nettet og i chats skriver "alle" med stor, altså "Alle". Det eneste tidspunkt det er ok at skrive "alle" med stort, er hvis det kommer efter et punktum. På samme måde som alle andre ord der kommer efter et punktum.

Så svaret er, nej det er forkert.

Jeg tror det er en dårlig vane, og måske kan du spørge nogle af dem som skriver det, hvorfor de gør det.

Venligst Sannie