Sixpack til pige?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg hedder Majken, og jeg vil ekstremt gerne have sixpack, jeg går til ridning, hiphop og jeg vil gerne starte til badminton. Jeg tager 80 mavebøjninger hver dag. Hjælp, hvordan skal jeg gøre? Og en lille anden ting... hvor kan man gå til pigefodbold i nærheden af Løsning/Hedensted området? Kh Mig..:)

Svar:
Kære Majken
Man kan ikke sige andet, end at du er en meget aktiv pige. Det er super fedt du gør så meget godt for dig selv i fritiden - så længe du kan lide det og ikke bliver stresset eller træner ud over hvad din krop kan tage. Men det lyder som om du har det rigtig godt med alt det du træner.
At optræne en såkaldt sixpack, er ikke så nemt som nogle tror og mange tror fejlagtigt, at det er nok at træne klassiske mavebøjninger - altså hvor man ligger på ryggen med fødderne i gulvet og let bøjede ben og trækker overkroppen op til knæene. Det træner hofterne mere end maven.
denne side finder du en oversigt over de øvelser du skal lave, for at opnå en sixpack mave. Og hvis du har lyst, kan du læse mere på denne side, som fortæller hvor meget du skal øve dig og andre gode oplysninger.
Omkring en fodboldklub i nærheden af Hedensted, har jeg fundet følgende:
Pøj pøj med træning og med at finde en god fodboldklub :-)
Claus