Six Pack.....hjælp
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 som snart skal starte til roning.. Jeg har hørt fra mange at det giver gode muskler men bare så gerne have en six Pack... Jeg har trænet en del her på det sidste men det eneste man kan se er omridset af den....så mit spørgsmål er....er der nogle øvelser jeg kan lave? Er det noget med kost?.......... Lige en sidste ting.jeg vejer omkring 43 kilo eller sådan noget i nærheden oh er 157 høj:)

Svar:
Hej med dig.
Roning er en fantastisk god sport, der kommer rundt om mange muskelgrupper og samtidig styrker hjerte og resten af kroppen. Roning træner også mavemusklerne rimelig effektivt.
For at få den berømte six pack, er det ikke nok at træne den forreste del af maven, som er den del de fleste træner til hudløshed.
Hvad der er vigtigere for at få en tydelig six pack, er træning af de skrå mavemuskler og kroppens korset.
Kroppens korset
Kroppens korset, er de muskler der sidder inde bag de mavemuskler du kan se.
De skrå mavemuskler
De skrå mavemuskler er mavens muskler på siden af maven.
Kost
Derudover er kosten også vigtig, men i dit tilfælde, virker det som om du er slank nok. Så det er måske ikke så vigtigt for dig.
ØVELSER
Du skriver ikke om du har adgang til vægte eller maskiner, eller om du vil træne hjemme eller i et fitnesscenter. Der findes mange gode øvelser, men nogle kræver vægte eller maskiner.
Planken
Men én af de allerbedste øvelser i verden, til træning af mave, ryg, korset er Planken. Du kan se en introduktion til den på youtube her, hvor den også bliver vist. Den kan laves derhjemme.
Sidebøjninger og krydsende mavebøjninger
Sidebøjninger og krydsende mavebøjninger, er rigtig gode til træning af de skrå mavemuskler. Du kan se en introduktion til sidebøjninger på youtube her, hvor den også bliver vist.
Og her kan du se krydsende mavebøjninger.
Vægte til sidebøjninger kan erstattes med ting derhjemme, fx en pose kartoffler eller gulerødder.
Back Squat
En anden superøvelse, er Back Squat. Du kan se en introduktion til den på youtube her, hvor den også bliver vist. Det er en teknisk meget, meget krævende øvelse og det er let at få en rygskade. Så det er vigtigt at lave den helt rigtigt hver gang for at undgå skader. Få en instruktør til at hjælpe dig med den de første gange.
Back squat træner ikke din mave ligeså effektivt som så mange andre øvelser, men den træner din holdning ved at træne ryg og læn, der er med til at fremhæve din maveregion.
En lille hurtigt og nem en
Er du frisk, kan du lige lave den her også ;-)
Jeg håber mit svar hjælper dig videre.
Rigtig god træning.
Bedste hilsner
Claus