Sillica tilskud?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej!
Jeg har hørt en hel del om et kostilskud der hedder Silica, som skulle være godt for hud, hår og negle.
Kan i fortælle noget om dette? Alle de tre ting har på mig virkelig store trivselsproblemer, selvom jeg spiser varieret, og generelt lever sundt.
Udover at jeg har en stresset hverdag, er der intet der burde forstyrre. Andre gode tips eller alternativer modtages super gerne :)!
Knus herfra :)

Svar:
Kære pige 15 år.
Tak for din henvendelse.
Silica er et kisel-produkt, som ganske rigtigt virker hvis man har problemer med hud, hår og negle. Så det kan du godt afprøve i en periode, for at se om du får en gavnlig effekt af det.
Gå ind i en Matas eller Helsekost og bed dem vejlede dig om et kiselprodukt.
Gennem maden kan man sagtens få tilført en masse kisel - specielt hel hirse er fyldt med det. Kog det evt. som din morgengrød her efterår/vintermånederne og drys med knust sesam/hørfrø og frugt skåret i små stykker. Spis en håndfuld mandler til.
I stedet for frisk frugt kan du også bruge tørret. Dadler er også en god kisel-kilde.
Drik en masse brændenældethe eller kom tørret brændenælde i grøden eller i dine andre måltider - det er spærngfyldt med kisel.
Når du lever i en stressfyldt hverdag, tærrer du på mange af kroppens ressourcer, så det kan sagtens være en del af grunden. Konstant stress er ikke sundt - heller ikke for et ungt menneske.
Held og lykke med dit projekt.
De bedste hilsner
Else Marie