Sexualt forhold
brevkassespørgsmål af
Benjamin
15 år
Hej. Jeg har prøvet at være kærester med en, som er 13 og jeg er 15. Da jeg havde ideen om at besøge hinanden på en hverdag (mandag - tirsdag) Så spurgte jeg mine forældre om at besøge. Men de har sagt, at jeg måtte ikke besøge hinanden pga. at mine forældre er bange for, at jeg har lyst til sexual handlinger og at røre bryster... Jeg ville bare besøge og have det hyggeligt sammen med hende og kysse lidt, hvor der ikke er noget sexualt handlinger.

Svar:
Hej.
Du fortæller, at du er 15 år og kæreste med en pige på 13 år, som du gerne vil overnatte sammen med. Men dine forældre tillader det ikke, fordi de er bange for at I vil dyrke sex. Du fortæller, at det ikke er hensigten, men at I gerne vil være tætte, kysse og så videre.
Når man er kærester, er det forståeligt, at man gerne vil være tætte og intime sammen. Derfor skal du huske, at hvis I på et tidspunkt begynder at have sex, skal I ALTID skal anvende beskyttelse, kondomer eller piller.
Nu er din kæreste kun 13 år, og det kan være en af grundende til, at dine forældre ikke synes, det er en god ide, at I overnatter sammen. Og selvom du siger, at du kun vil hygge, kysse og så videre, kan det sagtens ske at det ene fører til det andet. Også selvom det ikke er meningen. Derfor vil jeg anbefale dig at købe kondomer, således at I er sikre på at anvende beskyttelse, i tilfælde af at I kommer dertil.
Når det er sagt, så synes jeg du kan snakke med dine forældre om det. Fortælle, at det ikke er meningen, at I skal dyrke sex. Hvis de så stadig ikke synes, det er en god ide at I overnatter, må I jo vente med det, og ses i dagtimerne.
Mange hisner, Vinni