Sex og hår?
brevkassespørgsmål af
Ida
15 år
Hej
jeg er en pige på 15. mange af mine venner har haft sex, og det har jeg ikke. Jeg bliver tit spurgt om jeg ikke snart skal have det. Men jeg ved ikke om jeg tør. Jeg har noget med en dreng eller vi er der lige inden hvor man bliver kærester. Han har givet udtryk for at han gerne vil have sex, men har respekt for at jeg ikke har lyst.
det er ikke fordi at jeg ikke har lyst, for vil gerne, men tør ikke. Jeg ved nemlig ikke hvad drenge forventer der nede ved tissekone med piger? Forventer de at man har shavet eller er de lige glade? Jeg er virkelig i tivivl, for vil ikke fremstå på den forkerte måde overfor ham.  Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej Ida
Skønt at du har mødt en sød fyr, og at I er ved at blive kærester. Det er godt at han er okay med at vente, hvis det er det du vil, for det er selvfølgelig vigtigt at respektere hinandens grænser.
Jeg tænker at dine tanker om, hvilke forventninger drenge har er helt almindelige. Drenge har på samme måde, masser af tanker om hvad piger mon forventer. Jeg kan ikke give dig et klart svar, for det findes ikke. Nogle drenge kan lide at det er helt glat, andre kan lide at det er trimmet, og nogle kan lide at hårene bare er som de er. Hvis man spørger drenge hvad de bedst kan lide, vil de selvfølgelig sige hvad de bedst kan lide. Men i virkeligheden tror jeg ikke det er så vigtigt for de fleste drenge. For den her fyr, som du har noget med, er du den vigtigste, og hvordan du ser ud dernede, bliver lidt lige meget.
Prøv og vende det om. Var der noget der kunne få dig til ikke at have lyst til ham alligevel? Hvis han nu har hår, er trimmet eller var helt glat? Mon ikke det mest af alt er ham, og sex med ham du har lyst til, og så er det måske ikke så vigtigt, hvordan han ser ud dernede?
Jeg synes det vigtige er hvad du har lyst til. Lad håret stå, trim det eller barber dig, hvis det er det du har lyst til. Lige præcis den måde du har det bedst med, er det du skal gøre.
Jeg er sikker på at du alligevel vil føle det akavet, hvis du gør noget dernede, som du egentlig ikke selv har det godt med. Så gå med det "look" som du har det bedst med, og så er jeg sikker på han bliver glad for det, for det er det der følger med dig.
Gode hilsner Tanja