Føler jeg er blevet tyk...
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej kærer CB
Skriver fordi jeg føler jeg virkelig har tag på hen over de sidste par (ca 6 mdr) måneder, jeg har altid spillede håndbold og har gjort det i ca 4 år stoppede december 2018. Og ved godt det normalt og tag lidt på når man ikke er fysisk aktiv og sådan men er gået fra en vægt på 67 til 74,8... er virkelig flov over det da det ikke rigtigt for deler sig ud på kroppen det som om det kun sætter sig ved maven..
kunne godt tænke mig og vide er der nogen måde man måske kan få det til og sæt dig andre steder fordi ser altid “tyk” ud fordi det sætter dig på maven og er villig For Og arbejde for det skal ændre sig men kunne godt tænke mig og vide om der var nogen måde man kunne få det til og sæt sig andre steder en på maven..
mvh ham der er villig for evt og træne for det bliver godt igen

Svar:
Kære du.
Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg ved godt, at vægt og udseende er noget, som fylder rigtig meget i samfundet idag, men det er vigtigt at huske på, at ens værd ikke bestemmes af, hvordan ens krop ser ud, og der er ikke én, to eller tre rigtige måder at se ud på. Der er og skal være plads til alle. Både dem som er åleslanke og ville ønske de kunne tage på, og dem som gerne ville smide et par kilo her og der, hvis de fik muligheden.
Når det så er sagt, så er det helt okay, at man gerne vil ændre på sin krop, eller ønske at noget så anderledes ud. Det gør de fleste nok, og jeg forstår godt, at du ikke synes, at det er rart, at det hele har sat sig på maven. Desværre må jeg dog fortælle dig, at der er ikke noget, man kan gøre for at få fedt til at sætte sig anderledes på kroppen, og man kan heller ikke punkttræne, og altså bestemme hvor man taber sig henne, når man taber sig.
Det er et super frustrerende svar at få, når man havde håbet på noget andet, men du skriver også, at du er villig til at træne, hvilket jeg tænker er en knald god idé. Ogås selvom du ikke kan være sikker på, hvor på kroppen du smider fedt henne fra start af, så er det en rigtig god ting at gøre for dit helbred generelt, og jeg tænker også, at det på sigt sammen med sund og varieret kost, vil betyde at du stille og roligt vil begynde at tabe dig rundt omkring og nok også på maven. Så hvis det er noget, du er villig til at gøre, så tænker jeg bare, at du skal gå igang og give den gas.
Hårdt arbejde betaler sig, og det er altid godt at passe på sig selv!
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, og jeg ønsker dig held og lykke med det hele!
De bedste hilsner
Amanda