sex med gummi
brevkassespørgsmål af
nikolai
17 år
HAR LÆNGE TÆNKT PÅ ,MHT  SEX  KAN JEG IKKE BARE TRÆKKE  MI N PIK UD INDEN JEG KOMMER ?oG BARE KOMME ET ANDET  STED . ?? DET VIRKER VEL FINT NOK .

Svar:
Hej Nikolai,
Jeg kan godt forstå du tænker sådan, men det er desværre ikke helt sådan det hænger sammen.
Når manden får rejsning kommer der lidt præsperm som man også kan blive gravid af. Vil du gerne undgå gøre din partner gravid er det derfor ikke en sikker nok løsning, at trække dig ud inden du kommer.
Den sikreste vej til at undgå graviditet er at bruge kondom. Det gode ved kondomet er, at  udover at beskytte mod uønsket graviditet, så beskytter det også mod sexsygdomme. Har man ikke en fast partner er denne sidste del ekstra vigtig, da risikoen for sexsygdomme er større ved skiftende partnere.
Der findes også andre præventionsmidler, men de fleste af dem er lavet til kvinder. Og som mand har du et ligeså stort ansvar for at undgå uønsket graviditet og sexsygdomme som din partner har.
Så derfor: brug kondom! Metoden med at trække dig ud inden du kommer indebærer en alt for stor risiko for, at din partner bliver gravid. Og den risiko er ikke værd at løbe.
Jeg håber det har givet dig svar.
Mange hilsner,
Siv