Sex med den samme!
brevkassespørgsmål af
Julie
12 år
Hejsa! Jeg er en pige på 12 år som lige har haft sex! Historien er : min veninde fortalte om en lidt høj dreng der havde lyst hår som hun var helt vild med og så flirtede de og blev kærester og så endte det med at de havde sex sammen! Så en uge efter kom ham den høje over til mig og sagde hejsa jeg syntes du ser fræk od i de bukser og så sagde jeg mange tak! Og smilede og så var vi samme hele dagen og endte med den næste uha at blive kærester og da vi så havde sex sagde han “du er bedre til det her end den sidste jeg havde sex med” og så tænkte jeg “ohh nej det jo min veninde” og begyndte og forklare ham det og han sagde han beder kunne lide mig end hende så nu er vi kærester og har meget sex og onani’ elsker ham højt men har ingen bff nu men har en kæreste. var det tarveligt af mig?

Svar:
Kære Julie.
Jeg kan godt forstå, at det er en svær situation du er i. Man kan ikke altid styre hvem man bliver forelsket i, og det kan ske, at man bliver forelsket i en, som man ikke "burde", som ens venindes ekskæreste eller eksflirt.
Du slutter dit spørgsmål af med at spørge, om det var tarveligt af dig at være sammen med den samme, som din veninden kunne lide. Det vil der nok være forskellige meninger om, men jeg tror, at du kan finde svaret, hvis du tænker på, hvis det samme skete for dig. Du skriver, at du ikke har en bff længere, så jeg antager, at din veninde ved det, og er blevet såret og ked af det over det. Måske ikke kun fordi du er blevet kæreste med ham kun en uge efter de var kærester, men fordi du har holdt det skjult for hende. Som sagt kan man ikke altid styre sine følelser, og hvis du og ham den høje er forelskede i hinanden, så skal I selvfølgelig have lov til at være sammen. Men jeg tror, at det er vigtigt, at du tager en snak med din veninde og fortæller din side af hvad der er sket og giver hende en undskyldning. Det kan godt være at din veninde, ikke har lyst til at være bff´s igen, selvom du siger undskyld, men så har du i det mindste fortalt hende, at du også tænker på hendes følelser og velbefindende.
Hvis du kommer ud for en lignende situation en anden gang, så vil det nok være en god idé at snakke med din veninde inden du er sammen med fyren om, hvordan hun ville have det med at du blev kærester eller sås med fyren.
Lige til sidst vil jeg blot råde dig til at bruge prævention med din kæreste, hvis I ikke allerede gør det.
Jeg håber at det kommer til at gå godt, både med kæreste og med din veninde.
Hilsen Marie