Sex livet

brevkassespørgsmål

Sex livet

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 4 år 4 måneder siden

Hej jeh er en pige på 14 og jeg har sovet et par gange Med min fyr og vi Prøvde en dag pg have sex men hans Pik ville ikke komme op i mig? vi prøvde så og give mig finger men kunne ikke finde hullet?

Svar:

Kære du

Når man har sex eller forsøger at have sex, og en fyr ikke kan få sin pik op, så skyldes det tit, at pigen spænder rigtig meget i sine bækkenbundsmuskler (musklerne omkring skeden), og så kan det både være svært at få pikken op, og hvis det lykkedes, så kan det også gøre lidt ondt. Derfor er det rigtig vigtigt, at man slapper af, tager sig god tid og er tryg, når man har sex. Man skal altså ikke stresse, og det handler om at få skabt en situation, hvor begge føler sig godt tilpas.

Derudover er det også et rigtig godt råd at bruge tid på forspil, så man er våd i skeden, da det gør, at det hele glider lidt nemmere. På samme måde er det også en rigtig god ide og hjælp at bruge glidecreme, som man f.eks. kan købe på apoteket.

Du skriver, at I også prøvede at give finger, og det er også en rigtig god måde at starte med sex på, hvis det hele er lidt nyt for én, og man ikke lige føler sig helt tilpas i det andet. Du skriver dog, at I ikke kunne finde hullet. Der hvor man vil give finger er i din skede, og det er det samme hul, som ved penetrationssex og altså sex, hvor pikken kommer op i skeden. Hvis det er svært for en partner eller kæreste at finde hullet, så er mit bedste råd ligesom med andre former for sex, at I tager det stille og roligt, tager jer god tid, mærker efter, og at I får tjekket af med hinanden, om det føles rart eller ej, det som I gør. Du kan eventuelt også guide ham og hans hånd, hvis det er.

Husk på at sex ikke er som det ser ud i film. Nogle gange er det akavet, og nogle gange skal man lige give det lidt tid. Det handler om tålmodighed og at finde ro i det hele, så man kan slappe af og nyde det. Hvis sex bliver ubehageligt, eller hvis man ikke nyder det, så skal man ikke gøre det. For det skal være godt og rart for begge, og hvis det ikke er det, så er det helt okay at sige nej.

En sidste virkelig vigtig ting, når du nu begynder at have sex, det er, at bruge beskyttelse, og her skal man huske, at det kun er kondom, som beskytter mod både graviditet og sexsygdomme.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, og ellers er du velkommen til at kigge forbi igen.

De bedste hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål