Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Olivia
13 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

Hej cyberhus jeg er en pige på snart 14 år, og jeg tænker virkelig som i virkelig meget på sex. Jeg kan slet ikke stoppe med at tænke på det !! Og hver gang jeg tænker hører eller ser sex får jeg noget slimede gennemsigtig i mine underbukser. Og det er virkelig irriterende. Men det er så dejligt at tænke på det !! Har bare lyst til sex hvis jeg tænker på det. Og det kilder i dernede hvis jeg tænker på det. Og det er bare så dejligt at tænke, får bare lyst til at prøve at have sex. Nogle gange sætter jeg mig på toilettet og bare kører frem og tilbage, ig det er så mega rart, og det kilder bare meget, jeg er næsten ved at få orgasme fordi det er så dejligt!!. Mine tanker kører bare på sex sex sex. Hvordan kan jeg stoppe det. Og ved ikke om det bare er udflåd jeg får hvis jeg tænker på det, men jeg har ikke fået menstruation endnu. Det er bare sådan en dejlig følelse, håber i kan hjælpe

Svar:

Hej med dig

Det er helt normalt at du er nysgerrig på sex, og at din krop er begyndt at reagere på de tanker du har. Det er også det som du oplever, når du får mere udflåd i underbukserne. Det er en biologisk reaktion, hvor skeden danner mere sekret for at "blive klar" til at manden trænger ind. Så det er simpelthen din ophidselse som sætter gang i kroppen.

Når det så er sagt, så betyder den biologiske reaktion ikke at du er klar til sex. Det betyder bare at din krop fungerer som den skal. Langt de fleste unge har først sex når de er 16 år, og der er flere og flere som venter til de er endnu ældre. Måske har du også hørt om den seksuelle lavalder? Den handler om at det kan være svært for børn og unge at forstå hvad sex egentlig betyder for dem, før de er blevet 15 år. Samtidig er det en lov der skal beskytte børn og unge mod at blive misbrugt af voksne. Der er, som dig, også andre unge som føler sig klar nu, selvom de ikke er fyldt 15, og så kan det virke helt vildt urimeligt at skulle vente. Det er bare vigtigt at huske at når man har sex, så er det noget andet end de tanker man gør sig, eller det man kan se i tv eller på nettet. Det handler om at lade en anden krydse en grænse, som kan føles meget voldsom, jo tættere man er på barndommen, f.eks. 12-13 år. Når man er 15 år, er man alligevel en del tættere på voksenlivet, både fysisk og psykisk, og man har mere erfaring med alle de forandringer som puberteten bringer.

Selvom jeg ikke kan stoppe dig, så vil jeg klart anbefale dig at vente lidt. Brug ventetiden på at udforske dig selv. Du skriver at du allerede har været nysgerrig på onani, hvor du gnider dig frem og tilbage på toilettet, og at det næsten giver dig orgasme. Der er mange måder man kan onanere på, og det kan gøre dig meget klogere på hvad du synes er rart, og hvad du ikke synes er så rart. Du kan lære din orgasme at kende. På rådgivningssiden Sexlinjen.dk kan du læse en god artikel om kvinders/pigers onani. Du finder den her.

Jeg ved godt at det er svært at være tålmodig, og at det nogle gange kan føles som om at man bare har helt vildt travlt. Prøv om du kan nyde den tid du har tilbage af barndommen, og nyd at du lige nu har friheden og tiden til at undersøge dig selv. Alt det der med kærester og sex skal nok komme engang, helt af sig selv - der er ingen grund til at have travlt.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlig hilsen

Signe