Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Lucas
13 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

Hej cyberhus jeg er en dreng på 13 og har længe haft lyst til sex hvad skal jeg gøre

Svar:

Hej med dig.

Det er helt naturligt at begynde at tænke på sex i din alder. Gennem puberteten begynder man at kigge efter piger, onanere og få lyst til at have sex. Det betyder dog ikke nødvendigvis, at man er klar til at have sex eller være i et seksuelt forhold. De fleste begynder først at have sex, når de er ældre end dig og gennemsnittet for første gang, man har sex er 16 år. Derfor har du slet ikke travlt.

Jeg vil råde dig til at tage det stille og roligt og se tiden an. Måske får du mere og mere lyst til sex og det er også kun naturligt. Men sex indebærer to mennesker og det er vigtigt, at den pige du er sammen med også har lyst og er klar til at være i et seksuelt forhold. Hvis det er en pige på din egen alder vil det kun være naturligt, hvis hun ikke er helt klar til sex. Så er det rigtig vigtigt, at du respekterer det og ikke presser hende til noget, hun ikke er klar til.

Selvfølgelig kan det være svært at gå og vente på at finde en pige, der er klar til sex. Det kan godt give nogle frustrationer og derfor synes jeg, at det er vigtigt, at du ikke lægger for meget pres på dig selv. I stedet kan du se på, hvordan du kan være seksuel uden at have brug for en pige. Du kan læse om onani her

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.

Venligst
Signe M.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål