Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Er det forkert at gå efter en sex partner? Skal man vente på at man bliver forelsket i en, eller kan man godt have meningslys sex med en.

Svar:

Hej Anonym

Godt spørgsmål, som jeg med sikkerhed ved, du ikke er alene med.
Jeg tror faktisk ikke at meningsløs sex nogensinde fungerer. Men det handler måske om hvad man forstår som meningsløs sex?
Jeg tænker sagtens, at man kan have sex med et menneske, som man egentlig ikke har særlige følelser for. Det afgørende er om man føler sig tryg ved det menneske, man har sex med.
Nogen bliver enige med en god ven, om at de skal have sex, uden at det skal udvikle sig til mere. Og så er der dem der møder én til fest, som de tænder helt vildt på, lige i den situation. Det afgørende er trygheden.

Der er ingen tvivl om at mange ønsker, at finde et menneske de kan blive forelsket i. Som de kan blive kærester med, og have sex med. Jeg tror det er meget forskelligt fra person til person, hvad der fungerer, og spørgsmålet er hvad der kan fungere for dig.

Hvis nu jeg skal kigge på de mange unge der har skrevet herinde, virker det som om de fleste har det bedst med at vente, til de synes de finder "den rigtige". Nogle af dem der er startet ud med at have sex, uden at være forelsket, har måske senere fortrudt at de ikke ventede.

Hvis du er meget i tvivl er den sikreste vej, for dig , måske at vente? Du skal i hvert fald vide at du på ingen måder har travlt. Det er kun 20 procent af danske unge der har haft sex, som 15-årige. De flest eer faktisk 16, eller ældre. Og gruppen af unge der venter til de er blevet endnu ældre, 18, 19, 20 eller mere. Så du har overhovedet ikke travlt. Det skal nok komme.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål