Ømme brystvorter
brevkassespørgsmål af
Villads
14 år
Hej! Jeg er en dreng på 14 år som egentlig har det ret godt, men her for nogle måneder siden (ca januar) lagde jeg mærke til at mine brystvorter var begyndt at hæve og blive ekstremt ømme. Idag er det kun den venstre men den er meget stor og meget øm. Det føles lidt som om at der er en sten derinde??

Svar:
Hej,
Det lyder som et meget irriterende problem! Selvom ømme og hævede bryster typisk er noget som man normalt ville forbinde med pigernes pubertet, så er det faktisk også noget, som man nogle gange kan opleve som dreng i forbindelse med puberteten. Det er noget som typisk går over af sig selv, og lad mig lige understrege: det er helt normalt og betyder IKKE at du er ved at udvikle kvindelige bryster. Hvis det bliver ved med at være en gene, så synes jeg at du skal booke en tid hos din læge, så han/hun lige kan undersøge området.
Mvh
Niclas