for meget kropsbehåring,
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej, jeg er en dreng som for nylig er blevet 16år. jeg har et kæmpe problem som fylder faktisk min hverdag hele tiden, når jeg er i skole har jeg aldrig shorts på, eller tager min trøje af, fordi jeg så mange hår. alle dem på min egen alder har ikke hår de steder jeg, jeg har hår på hænderne, fingrene, mine tær, fødder, Extremt meget på numsen, som er jeg er utroligt ked af, så har jeg os meget på maven omkring brystvorterne, jeg barbere dem tit, men de bliver ved med at komme igen. mine arme er os dækket til af hår og jeg barbere mig hver dag inden jeg tager i skole, det er noget der fylder meget i min hverdag, håber i kan svare på mit spørgsmål.

Svar:
Hej dreng 16 år
Det er rigtig dejligt at du skriver ind til os i brevkassen
Det gør mig ked af at høre at noget så naturligt som hår påvirker dig så meget i din hverdag, men ud fra hvad du skriver kan jeg godt forstå at det kan være svært især i puberteten hvor der sker så meget rent personligt og følelsesmæssigt og  idag hvor der er mange programmer, så som paradise Hotel, Sommer i Sunny osv. Hvor drengene fjerner alt kropsbehåring.
Du skal vide at det er en smagssag og der er intet rigtig eller forkert i forhold til at fjerne ens hår, men istedet skal du selvfølgelig have det godt og hvis du har det bedst med at få dine hår fjernet, så er det du skal. istedet for at barbere dem væk, vil jeg istedet anbefale at overvejer at prøve voksbehandling. Det holder længere og kan derfor også på længere sigt være mere skånsomt for huden, men det skal gøres for din skyld og ikke for andres, nogle kvinder elsker hår mens andre ikke gør, ligeså vel som feks. at kunne lide små bryster frem for store, vil er alle forskellige og tænder også alle på noget forskelligt.
Venlig Hilsen
Sascha