Sex
brevkassespørgsmål af
Lise
14 år
Hej sexede søde mennesker Jeg står i et lille problem... jeg var til en fest og der blev jeg ret liderlig;)) så jeg havde sex med en, og efter det fandt jeg ud af at han havde en kæreste:((( og så blev alle sure på mig til festen og får at "drukne" mine føelser, drak jeg ret meget og gav et bj til en dreng fra min paralel-klasse. Så nu er alle sure, og kalder mig en luder... såååeeee hvad skal jeg gøre? Hilsen "luderen", 14 år

Svar:
Kære dig,
Sikke en situation du står i. Jeg kan godt forstå at det ikke føles rart når alle er sure på dig og kalder dig luder. Det er også at gå langt over grænsen at kalde dig det! Rigtig mange unge mennesker har prøvet at stå i en situation ligesom dig til en fest, hvor det handler om sjov og ballade og, hvor man måske kommer til at være tæt med lidt flere end det lige var planen. Til det vil jeg sige pyt. Det har mange prøvet, og når der er alkohol involveret, så kan det være sværere at holde sig tilbage. Det man kan gøre, det er at lære af sine erfaringer til en anden gang. Jeg ser ingen grund til at du skal gå og fortryde eller undskylde noget. Sket er sket, og til en anden gang, kan du tænke over, hvor meget du drikker, så du har mere kontrol over de ting de laver. Du kan ikke sige så meget til dem, der er sure på dig. Du kan sige sket er sket og om ikke det er på tide at komme videre i teksten. Deruodver kan du holde lidt lav profil. Ligesom jeg nævnte før - tænk over, hvordan du drikker til festerne det næste stykke tid, og så lad være med at gå ind i en diskussion med dem, som er sure på dig. Hvis ikke det går i sig selv igen, men fortsætter eller bliver værre, så synes jeg du skal tage fat i en lærer, for det skal du ikke udsættes for. Så indtil videre; hold lidt lav profil, pas godt på dig selv, og husk på at sket er sket.
De bedste hilsener
Charlotte