Sex
brevkassespørgsmål af
Bo
12 år
Jeg er en dreng på 12 år som har en kæreste som også er 12. Vi har haft sex rigtig mange gange, men sidste gang havde jeg ikke kondom på og jeg fik udløsning da jeg havde pikken oppe i hende. Please hjælp os

Svar:
Hej med dig.
Ud fra det du skriver, så gætter jeg på, at din kæreste og dig er bekymret for, om hun kan være blevet gravid af, at du er kommet i hende under sex.
Når I ikke beskyttede jer med enten kondom eller fx p-piller, så er der en sandsynlighed for, at din kæreste kan være blevet gravid. Det er slet ikke sikkert, og det afhænger først og fremmest af, om din kæreste er begyndt at få menstruation og altså kan blive gravid. Hvis hun har fået det, så kan hun blive gravid. Jeg vil anbefale jer at købe en graviditetstest, da det er den bedste måde at få svar hurtigt. I kan købe en test i fx Matas, alle supermarkeder eller apoteket. Det er også en mulighed at vente til din kæreste får menstration igen, da det kan betyde, at hun ikke er gravid, men det sikreste er at tage en test.
Og fremover er det en rigtig god idé - som I helt sikkert godt ved - at altid huske kondom, så I ikke skal være bekymret en anden gang :-)
Du må endelig kontakte os igen, hvis du har flere spørgsmål.
Mange hilsner Pernille