Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Kamille
12 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hej jeg en pige på 12 jeg lå og så film med min fyr under dynen og så mærke jeg hans håne på mine bukser og noget tid efter tager han ned. I mine trusser og begynder gir finger og jeg tænder på det og det skal siges det var første gang for os begge bagefter tager han mine bukser af og hans egen og tager kondom på vi ligger os ned og han gir finger og jeg gør ham stiv vi prøver men så uheldig kondomet springer og det mislykkes men han triller mig om og begynder køre sin pik mod min numsehul og han kommer lidt ind og gør sygt ondt og ber ham om at blive ved for vi vil begge gerne sex men fortrydt virklig han presser og måtte skrige i en pude det gjort ikke ondt til sidst men er i tivl om det okay og om jeg klar vil gerne men føler os det forkert ved ikke om. Det forde det bliv lidt anderledes ind jeg forvente alså tændt på forspil osv men hvordan kan anal overhovedet bliv sexe?

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan forstå på dig, at din kæreste og du har forsøgt at have sex, men du er kommet lidt i tvivl om, om det var rart og om du er klar til det. Du skal vide, at det er helt normalt at have det sådan og det er også helt i orden, hvis du ikke er helt klar til at have sex.

Det lyder til, at det var meget rart til at starte med, da I prøvede at have sex. Men at det måske ikke var så rart og gjorde ondt, da det blev lidt for vildt. Du skal vide, at det er helt normalt i din alder ikke at have sex. Gennemsnittet for hvornår man har sex er faktisk 16 år, så det er du jo en del yngre end. Der er også mange, der starter stille og roligt ud med at røre, og så først har sex, når de har gjort det i noget tid. Jeg kan forstå, at du ikke er helt sikker på, om du er klar. Det kan også være meget svært at finde ud af. Som regel kan man mærke, når man er klar og hvis man er usikker, så er man for det meste ikke helt klar. Det lyder også til, at du egentlig synes, at det var meget rart, da I kun skulle røre og at det først var senere, at det blev for meget. Her kunne du snakke med din kæreste om at skrue tempoet lidt ned og måske bare mærke efter, hvad I har lyst til frem for, at det skal gå for hurtigt. Når I så vælger at gå lidt længere, kan I aftale, at du skal sige stop, hvis der er noget, der er ubehageligt eller der gør ondt.

Generelt er det utroligt vigtigt før og under sex at snakke med hinanden for, at det skal blive en god oplevelse. Især når det er første gang. I kan for eksempel aftale, at han skal spørge, hvis han gør noget, du ikke lige forventer. Du skriver også, at det er første gang for jer begge, så det kan også være, at det er meget rart for ham at vide, hvad han skal og ikke skal gøre. Han ved måske heller ikke helt, hvad der er i orden og det kan han kun finde ud af, hvis du fortæller ham om det. Måske forsøger din kæreste også bare at gøre dig tilfreds, men han har heller ikke noget at sammenligne med, så du må huske at sige til, hvis der er noget, du ikke bryder dig om eller ikke er klar til. Ofte tror man for eksempel, at ting som analsex er noget, som alle gør og kan lide, fordi det er det, der bliver snakket højt om og det, man ser i pornofilm.

Du spørger også ind til analsex og hvordan det kan blive sexet. Analsex er godt for nogle mennesker og andre er ikke så vilde med det. Der er ikke noget unormalt ved at have analsex, men der er heller ikke noget unormalt ved ikke at have prøvet det. Nogle prøver det og synes bare, at det gør ondt. Hvis man skal have det til at fungere og være dejligt, skal man være rimelig rolig med situationen og ikke være for nervøs, for det kræver, at man kan slappe af i kroppen. Derfor vil mit råd være at vente til, at du er lidt ældre og du har prøvet sex mange gange. Det er også bedst, hvis man gør det med en, man har været sammen med i lang tid og som man er rigtig tryg ved.

Til sidst vil jeg sige, at det lyder til at være rigtig dejligt at have en kæreste, du kan hygge dig med og se film med. Et forhold handler også om andre ting end sex og hvis I oplever, at I ikke er helt klar endnu, kan det også være rigtig fint bare at ligge og nusse og hygge. Så skal alt det andet nok komme stille og roligt.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.

Med venlig hilsen Signe M.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål