Sengevæder

brevkassespørgsmål

Sengevæder

brevkassespørgsmål af
Jens
15 år
Oprettet 1 år 3 uger siden

Hej. Jeg er sengevæder og derfor sover med ble om natten. Min mor giver mig stadig ble på om aftenen. Fordi hun mener jeg ikke tager den ordentligt på også holder den ikke tæt. Min mor abejder dagligt som sosu. Skriver til jer fordi i vinterferien var jeg og min mor på besøg hos min mors veninder. Og jeg sov i stuen. Og på en eller anden måde fået sparket dynen af så jeg lå iført en hvid T shirt og en ble. Da jeg vågner sidder min mor og hendes fire veninder ved stue bordet og kigger på mig. Jeg skynder mig at hive dynen op over mit skridt og løber ind på toilettet. Efter det tog mig og min mor afsted. Snart kommer de her igen hvordan skal jeg være Hvad nu hvis de spørg ind til det med bleen Plis hjælp mig

Svar:

Kære Jens

Sikke en lidt kedelig situation du sidder i, men så er det rigtig stærkt og flot at du rækker ud søger hjælp og råd.

Det er forståeligt, at du føler dig bekymret og usikker omkring situationen med din ble og det faktum, at din mor og hendes veninder har set dig iført en ble. Det er vigtigt at huske på, at det er ikke er noget galt eller forkert i at være sengevæder, og at der er noget som en del andre mennesker, også oplever.

Hvis dine mors veninder spørger ind til din ble, kan du sige, at du har en lille udfordring med sengevædning om natten og har brug for at bære en ble som en midlertidig løsning. Du kan også forklare, at det er en privat sag, og at du ikke ønsker at tale mere om det. Det er helt op til dig selv hvad du er mest komfortabel med at snakke om.

Husk, at det er helt okay at have brug for hjælp til at tackle sengevædning, og at du ikke behøver at føle dig flov eller skamme dig over det. Tal med din mor om dine bekymringer og spørg hende om at støtte dig i at håndtere situationen på en måde, der føles bedst for dig. Hvis du ikke er så vild med, at din mor skal hjælpe dig med din ble kan du og bede hende om at respektere dine grænser, og hvad du er okay med hvad din mor skal hjælpe dig med. Det er vigtigt at du føler dig tryg og respekteret, og det er også vigtigt at du har tillid til de mennesker, du er omkring. Hvis du ikke ønsker at dele denne information med andre, så er det vigtigt, at din mor og hendes veninder respekterer det og ikke deler det med andre uden din tilladelse. Du kan også overveje at tale med din læge hvis problemet går dig meget på, lægen kan måske hjælpe dig med at håndtere din sengevædning og andre relaterede problemer på en diskret og professionel måde.

Håber mit svar kan være dig behjælpelig og jeg ønsker dig en forsat god dag.

Venlig hilsen Kylie.

cyberhuskyles billede
Kylie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål