Seksuel krakkelse

brevkassespørgsmål

Seksuel krakkelse

brevkassespørgsmål af
R
20 år
Oprettet 5 år 3 måneder siden

Krare brevkasse jeg bliv her for noget tid siden udsat for noget maget ubehageligt en af drengene fra mit støttecenter jeg bor med stod med bukserne nede og stiv tisseman da jeg kom ud på gangen jeg bliv bange og løb ind på mit værelse. Og after den oplevelse har jeg det rigtig svært og er bange Helle tiden er der noget der ved hvad jeg skal gøre for at få det bedre igen. Og er det en dum ide jeg ikke fortæller det er sket til mine vinennner og vad går jeg vis jeg møder ham igen hilsen R

Svar:

Kære dig,

Tak, fordi du skriver ind, det lyder som om, du har oplevet noget, der virkelig har været ubehageligt for dig. Det kan godt være svært at få sådan en oplevelse ud af hovedet igen, og man kan gå og være nervøs hele tiden.

Du fortæller, at du har oplevet, at en af drengene fra dit støttecenter stod nøgen på gangen med stiv penis, og at du blev rigtig bange, da du så dette. Det kan jeg sådan set godt forstå, det kan være enormt chokerende og ubehageligt, når andre blotter sig for en på den måde. Det er meget grænseoverskridende gjort af ham, og det er slet ikke okay, at han gjorde det. Sex, onani og kroppen er helt naturlige ting, og det er helt okay at være nysgerrig på den slags - hvilket jeg kan forestille mig, at han har været. Men det er ikke okay, at man overskrider andres grænser, fordi man er nysgerrig på sin egen seksualitet. Derfor er det også helt forståeligt og naturligt, at du blev meget utilpas ved oplevelsen. Det er slet ikke okay, det han har gjort, derfor synes jeg også, det er vigtigt, du snakker med nogen. Det kan være ubehageligt at skulle sige til en anden person, at man blev meget utilpas af noget, de gjorde, men måske der arbejder nogen på støttecentret, der kan tage en snak med ham? Det er vigtigt, at du er tryg, og derfor skal hans adfærd også stoppes. Hvis du har mod på det, kan det også være en mulighed at sige det direkte til ham, men jeg kan godt forstå, hvis du synes det er ubehageligt.

Du skal vide, at din reaktion er helt okay og naturlig, og at hans opførsel er meget grænseoverskridende. Dine grænser er vigtige og skal respekteres.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål