ældre drenge?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej:) jeg er vildt glad for jeres svar og kan bruge dem alle altid!<3 tak! nu til mine spørgsmål!:)1. jeg er meget til ældre drenge.... altså ældre betyder(fra min vinkel) 15 til 25:) de fleste i den alder tjekker mig tit ud, pifter efter mig på gaden, vil altid gerne flirte og er rigtig søde overfor mig:) er det okay at jeg flirter med dem? -og nej! de udnytter mig ikke!:) hvis det er noget så er det vist mig der udnytter dem:P 2. jeg ved ikke helt hvad jeg finder som kæresteprotientiale:( alle mine veninder og venner spørger mig men jeg ved det ikke helt, jeg falder for forskellige typer!:( jeg har crushet på en med langt hår og en uden hår, en der var 185 og en på 160, en der aldrig gik med voks i håret og en som ikke kunne gå uden, nu håber jeg du ved hvad jeg mener!":) -C

Svar:
Hej C
Tak for dine roser til Cyberhus.
1. Jeg synes, det er helt okay, at du flirter med drenge der er ældre end dig. Det er skønt med flirten, bekræftelsen, opmærksomheden og at føle sig interessant. Du skriver at drengene ikke udnytter dig, men at det nærmere er dig som udnytter dem! Der ligger ikke nogen udnyttelse i flirten, så længe den er uskyldig. Men det er vigtigt at du passer på at de ikke forventer mere af dig end denne uskyldige flirten, da der jo er en grænse for hvad der er i orden. Da du er 13 år må de ikke have noget med dig at gøre, fordi du går ind under loven om den seksuelle lavalder, som beskytter børn (unge mennesker) mod at nogen som er ældre har sex med en under 15 år.
2. Kærestepotentiale; uha det var en lidt svær en. Jeg håber jeg har forstået dig rigtigt, ellers må du skrive ind igen! Jeg kan læse, at du skriver om, at du ikke altid falder for den samme type (langt hår, uden hår, med og uden voks mm.) Det er udseende du her beskriver. Måske kunne du mærke efter om der er kemi imellem dig og fyren. Har du lyst til at være sammen med ham, har du lyst til at gøre ting sammen med ham, taler I godt sammen, har I respekt for hinanden, er I glade for hinanden og alt sådan noget som ligger i det personlige indtryk. Udseende har for nogen stor betydning, det forstår jeg, men prøv at se på de foreslag jeg har givet dig. Se om det giver dig en fornemmelse af hvilke værdier han skal have og på den måde finde ud af om der er kærestepotentiale.
Sommerhilsner Mette.