wc
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hver gang, efter at min kæreste og jeg har kysset/snavet og rørt ved hinanden, skal han altid på wc? Hvordan kan det være? kan det have noget at gøre med, at "den" bliver stiv? Fra den bekymrede pige.

Svar:
Hej med dig.
Tak fordi du skriver til os.
Du har bidt mærke i, at din kæreste altid skal på wc når I har kysset og rørt ved hinanden. Det er meget sandsynligt at det har noget at gøre med at "den" bliver stiv. Hos drenge kan man se og mærke på deres kønsorganer når de bliver opstemte. Det er noget andet med pigerne, de bliver "våde" i skridtet, hvilket drengen ikke umiddelbart kan se. Måske kan det være din kæreste er flov over, at du kan se og mærke "den" bliver stiv, eller også kan det være han går ud og onanerer, fordi han ved I ikke må dyrke sex før I bliver 15 år (den seksuelle lavalder), eller det kan jo også være han skal tisse!
I stedet for, at du og jeg gætter på hvorfor han går på wc, kunne du måske prøve at spørge ham. Det er vigtigt, at man kan tale om det der sker i et forhold. At være åbn og ærlig kan gøre mange ting meget lettere. Så behøver du heller ikke gå og være bekymret over hvad det betyder!
Du kan altid skrive ind igen, hvis du har brug for råd og vejledning.
Mange forårshilsner Mette